7 tips voor werken met een patiëntenportaal in de eerstelijn

Steeds meer eerstelijns zorggroepen en gezondheidscentra maken gebruik van een patiëntenportaal. Daarmee kunnen patiënten via een website bijvoorbeeld (een deel van) hun medisch dossier inzien, een e-consult aanvragen en andere gezondheidszaken regelen wanneer hen dat uitkomt. Toch valt het gebruik van online zorgdiensten in de praktijk vaak tegen. Hoe komt dat? En wat kun je eraan doen?

Vilans geeft 7 tips voor zorgorganisaties die met een patiëntenportaal willen werken. De tips zijn verzameld in een co-creatietraject met zorggroep DOH (De Ondernemende Huisarts) en Zorggroep Almere.

Download 7 tips voor het werken met een patiëntenportaal (pdf)

Lees ook het artikel 'Patiëntenportaal werkt niet vanzelf' van Doortje Boshuizen en Wendelien Loopik , dat eerder verscheen in Medisch Contact (2014).


Voor wie: Eerstelijns zorgverleners
Aantal pagina’s / duur: 4 pagina’s
Ontwikkeld door: Vilans
Kosten: Gratis

kennispleinchronischezorg.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies. melding sluiten