Doelgroep in kaart brengen

Een leerervaring is dat de partners in de ketensamenwerking denken dat ze de doelgroep in kaart hebben, terwijl dit niet altijd het geval is. Het in beeld brengen van de doelgroep en de daarbij behorende feiten en cijfers is een interventie op zichzelf. Er bestaan dikwijls onjuiste beelden over elkaar, cijfers over de omvang kloppen niet altijd en broninformatie wordt niet altijd gecontroleerd op juistheid. Het zicht krijgen op de feiten is nuttig om een gezamenlijk vertrekpunt te creëren voor vervolgstappen: hebben we allemaal dezelfde beelden en dus dezelfde uitgangspunten voor ogen?

Tools voor ketens en netwerken

De tool ‘Doelgroep in kaart brengen’ helpt je op weg. Deze tool is een van de 18 tools uit de Vilans-uitgave 'Tools voor ketens en netwerken' van Mirella Minkman, Lidewij Vat en Stannie Driessen. Dit boek biedt inspiratie en concrete handvatten voor iedereen die de samenwerking in ketens en netwerken wil vormgeven of verder wil verbeteren.

Download de tool Doelgroep in kaart brengen (pdf)

Bekijk ook de gratis tool Positionering ketencoördinator


Voor wie: Eerstelijns zorgverleners, bestuurders/managers
Aantal pagina’s / duur: 1 pagina
Ontwikkeld door: Vilans
Kosten: Gratis

kennispleinchronischezorg.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies. melding sluiten